fredag 15 april 2011

Ett riktigt fynd...



Ja jag gjorde sannerligen ett riktigt fynd när jag köpte dessa violer (vilken sort de är har jag glömt). De får bara fler och fler knoppar och blommar så fint i salongsfönstret. De är dessutom perfekta för mig (som ibland låter det gå lite för länge mellan vattningarna) eftersom de lägger sig ner så fort de är törstiga och när de sedan blivit vattnade tar det ungefär en natt och därefter har både blad och blommor rest sig igen. Tips tips!

Jag har blivit utmanad av söta Ullis gröna och sköna att göra något spännande påskgodis till påsk. Jag klurar nu och hoppas kunna lägga upp lite kul påskgodis här i bloggen imorgon.
Nu ska jag strax bege mig ut i solskenet. Härliga fredag! 

2 kommentarer:

Villa Vinkelhaken sa...

Underbara violer! =)

Ha en mysig fredag och helg!
Kram Jenny

Ullis sa...

så söta blommor!