torsdag 9 juni 2011

Duggregn






Idag njuter vi med små medel här hemma, vilket enligt mig är det bästa sättet att njuta en regning sommardag som den här. Medan himlen öppnar sig och slår lätta droppar mot fönsterrutan är luften fortfarande varm och vi sitter vid köksbordet med fönstret på glänt och hör naturen leka utanför. När sista regndroppen landar i gräset kvittrar det till i syrénhäcken utanför och det tar bara några sekunder innan det får gensvar. Det är en härlig dag! 
Jag har haft en liten bloggpaus men känner nu äntligen hur inspirationen har funnit sin väg tillbaka till. Jag är så glad att ni är så många som fortsatt kika in hos mig, det värmer! 

Jag måste förresten tipsa om det supergoda iskaffet som min fina syster Ullis gjorde igår. Vi (herr J!) testade att göra det igårkväll och det var hur gott som helst! Tips tips!! 


2 kommentarer:

Ullis sa...

Vilket vackert inlägg, både i ord och bild! Kul att blogginspirationen kommit tillbaka, alltid så kul att kika in hos dig!
tyvärr kommer inga sockerärtor vara klara nästa vecka...
Kram Ullis

Anonym sa...

Hej min finaste Johanna i duggregnet. Vackra ord och bilder som vanligt och så längtar man alldeles otroligt till den vita vackra vardagen i Kalmar. Saknar er! Blev förresten ingen allsång, blev 13 grader och ja du vet duggregn så därför deckarmys och lugn skön kväll.Jag lär mig! Ses snart. Godnattkram mamma