torsdag 17 februari 2011

"I köket visslar Vissel-Johannan..."






Jag sitter uppkrupen i soffan, iklädd min mjuka morgonrock. Ute i köket visslar Vissel-Johannan och Herr J säger instämmande att nu är det frukost.
Igår hade vi middag- och spelkväll här hemma tillsammans med ett par vänner. Herr J och jag satsade på enkel mat och mycket trivsel. Vegetarisk lasagne samt choklad-semifreddo stod på menyn.
Ofta känner jag att jag vill göra mer spännande och otippad mat när vi får gäster, men i ärlighetens namn blir kvällen trevligare när man inte behöver stå i köket hälften av tiden.
Istället blev det massa tid över för skratt, skoj och spel. Idag är jag sådär glad som man bara kan vara efter en riktigt trevlig kväll med riktigt trevliga vänner.
Tack F&E!


Dessutom fick vi finaste blombuketten!




Inga kommentarer: