onsdag 23 november 2011

coffée break



Jag har en favoritstund på dagen, en fikapaus. En stund med prat om alla viktiga och oviktiga ting med varsin kopp kaffe i handen. Vi brukar faktiskt få ihop att ha den där stunden tillsammans, Herr J och jag. Det är en fördel med att vi båda studerar och har ganska flexibla scheman. Ibland blir det bara kaffe, men ibland blir det något litet sött till. Idag blev det det sistnämda (det blir det oftast ;) Herr J bakade häromdagen en mumsig toscakaka (han hälsar att det var mycket enkelt och att han hittade receptet på sötmandelpåsen) och idag fanns det ett par bitar kvar som bara väntade på att få hamna på kakfatet. Jag pudrade lite florsocker- och strödde även lite kanel över. Det var väldigt gott! Kanske skulle man kunna ha det i själva kakan?
Vi passade även på att inviga en påse supergott kanelkaffe som vi fick av sötaste A häromdagen. Tummen upp!

Hoppas ni har en riktigt härlig onsdag och att ni börjar komma i julstämning!
Här hemma försöker jag fortfarande hålla tillbaka julpysslandet lite, men på söndag... på söndag!

1 kommentar:

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så härligt att få sådana stunder tillsammans. Det är verkligen sånt som gör tillvaron extra fin. :-)

Att gjuta betongljusstakarna var inte alls svårt. Bara blandade ihop betongen med vatten till en smörja och hällde upp i plastmuggar. Sen tryckte jag ner en mugg i betongen och la några stenar i botten för att hålla den på plats.

Hoppas du har en fin helg!