tisdag 6 december 2011

Mitt i allt julstök...



Nu står jag mitt i allt julstök, äntligen! Igår hann vi med årets första laddning av lussekatter och idag har vi rullat tryfflar, bl.a. kaffetryffel med kokos, doppad i vit choklad. Hoppas jag hinner knäppa några bilder på dem imorgon, de är hur goda som helst och jag vill varmt rekommendera dem. Men nu ligger dem och stelnar i kylen och jag insuper julstämningen här hemma. 
Dock har jag precis förstått att jag gjorde ett stort misstag när jag köpte alla mina hyacinter samtidigt. De fyller förvisso lägenheten med en helt otrolig doft när alla blommar samtidigt, men vad jag inte tänkte på var att alla även blommar över samtidigt. Imorgon får jag köpa på mig ett nytt gäng tror jag... och göra samma "misstag" än en gång :)

Hoppas ni haft en mysig kväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lussekatter och julgodis, det låter nåt. Önskar jag var så bakig och pysslig av mig. Får hoppas på att få smaka istället.
Ps. Alltid lika vackra bilder
Kram T

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Tja...så länge det finns nya att köpa är ju misstaget inte speciellt allvarligt. :-)

Gillar så din adventsljusstake. Fann den inte på Indiska här i Bergen, men hoppas på att det fortfarande finns att hitta när jag kommer till Sverige nästa vecka.

Njut nu av julgott och härligt stämning!