lördag 11 februari 2012

Köpesemlor




I år kan jag lova er att jag redan har ätit min beskärda del av semlor, men hur står man emot? Jag håller krampaktigt fast vid att eftersom man bara äter semlor en viss tid på året är det lika bra att äta mååånga. Men just p.g.a. att jag är lite väl förtjust i semlor har jag inte bakat några själv. Låt mig säga som så att jag känner mig för väl, jag skulle helt enkelt inte kunna tassarna ifrån dem. Hembageriet ett par kvarter bort har dock fantastiskt goda semlor, köpesemlor. Perfekt till lördagsfikat! 

Hoppas ni har en fin lördagskväll!


1 kommentar:

Kristina sa...

Jag instämmer till fullo, jag har redanätit SÅ många semlor. Helt perfekt balasn mellan bulle och bakelse. Jag nåste nog göra en promenad till bageriet idag också.
Hälsningar,
Kristina