tisdag 3 januari 2012

Whoopies!!



Idag kör jag igång med skolarbetet igen. Föreläsningarna sätter inte igång förrän om ännu en vecka men mycket ska vara gjort innan dess. På mina lediga dagar har jag försökt vara så ledig som jag bara orkat med och när jag häromdagen kom på att jag fortfarande inte hade bakat något ur Leilas Hello Cupcake! beslöt jag mig för att göra något jag varken bakat eller smakat förut, nämligen whoopies. Ojojoj vilka sötnosar! De smakar precis som cupcakes och består helt enkelt av två små mjuka kakor med frosting emellan. Enkla att göra och många blir det, alltså perfekt till en bjudning. Vi hade ett par vänner över i söndags på nyårsdagsfika och de gav tummen upp för whoopies. Jag och Herr J gav också tummen upp och passade på att frysa in halva satsen av kakorna samt spara lite frosting i kylen så att vi idag kunde ha en riktig lyxfika. Gott gott gott! Give it a try!

Hoppas ni har en fin tisdag!

5 kommentarer:

Ullis sa...

oj, oj, oj så goda de ser ut!! Måste prova dem i vekan!
Kram

Vardaxlyx sa...

Ser ju fantastisk goda ut! Jätte fina dem är =)
Kramkram

Anonym sa...

Dina skapelser är helt fantastiska. Och fast du får det att låta så enkelt förstår jag nog att det krävs mycket tålamod och fingerfärdighet för att få till det så fint som du :).
Kram kram T

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Gaaah! Här sitter jag nytränad och gör allt för att inte tänka på nåt sött och svulla! Så tittar jag in här! Höhö! Mums vad goda dom ser ur!!!
Men jag ska hålla mig från skafferiet!! Jag SKA!
Massa kramar och god fortsättning!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så duktig du är som bakar och står i. Själv är jag nöjd om jag får lite middag i mig... :-)

Tokgillar tavlan i ditt förra inlägg. Förstår att det var en riktig hit.

Önskar dig en riktigt fin helg!