måndag 21 november 2011

Svårigheten med att vänta...





Minns ni hur jag, så sent som igår, sa att de röda detaljerna fick vänta ett tag? Well, att vänta är inte min starka sida och att vänta på julen är nästintill en omöjlighet! Så några röda ljuskoppar och drop dead gorgeus-röda ranuklar pryder nu matsalsavdelningen. Jul i lightversion, tycker inte ni?
Här i "matsalen" planeras ytterligare en hylla ovanför den redan befintliga och istället för att agera "jag bär lite vad du vill"-hylla ska den lämna plats för koppar och andra trevligheter man vill ha nära till hands. Men Rom byggdes ju inte på en dag, som man brukar säga.
Jag har märkt att jag blir riktigt glad av rött. Det är en färg som gör mig lite sprallig och det gillar jag.
Idag har jag fikat, och fikat och fikat. Långfika på stan med en god vän, fika hemma med Herr J och nu ikväll har vi haft fikabesök av två finfina vänner. Skratt, värme chaithé och nybakad toscakaka gjorde min måndagskväll!

Hoppas ni också haft en härlig start på veckan!

2 kommentarer:

design elements sa...

lovely spaces!

Anonym sa...

Den röda färgen är jätte fin. Fint att du plockat upp din i flera detaljer.
Kram kram T