fredag 13 januari 2012

äntligen fredag!




Ja, den här fredagen var efterlängtad. Jag har haft en vecka som bjudit på sent kvällsplugg, för få timmars sömn, inlämningar och tenta så nu tänker jag inte göra många knop tills på måndag. Oj så välbehövligt! 

Fredag ja, den är ju dagen då man ska få unna sig att lyxa till det lite extra och när vi hade svärföräldrarna på besök för ett tag sedan så testade jag att göra en ny variant av chokladkaka, nämligen en fin fransk kladdig chokladkaka med valnötter ur Rosendahl's trädgårdscafé. Den gjordes med smält mörk choklad i smeten och resultatet blev en inte lika söt kaka som verkligen passar den som gillar mycket choklad, och det gör ju jag. Gillar man en lite sötare chokladkaka är  fransk kladdig chokladkaka en klassiker här hemma (hittas på samma sida som den andra chokladkakan), den är riktigt kladdig och härlig!
Men kakan är slut sedan länge. Istället ska jag ikväll göra denna helst fantastiskt vackra passionsfromage som Mariaemb bjöd på häromdagen (förövrigt en riktig favoritblogg!)

Jag önskar er en härlig fredag, glöm inte att lyxa till den lite!

1 kommentar:

Vardaxlyx sa...

Vilken smarrig talrik =)
Jag vill oxå önska dig en kanon trevlig fredag och speciellt denna fredag ;-)
Kramkram i massor!!