onsdag 24 augusti 2011

Lilla pelargon och kvadratsmart


En liten röd blomma börjar kika upp mot sensommarhimlen.
Häromdagen hade jag mamma på besök, mysigt som alltid. Min mamma är en hejare på pelargoner och de växer så det fullkomligt knakar i hennes fönster, därför bad jag om några sticklingar av hennes röda pelargoner. Nu står det krukor med små kämpar till pelargoner i alla rum här hemma. Mina mårbackor har varit lite hängiga på sistonde, så mamma tog med dem hem till henne. Säkerligen piggnar de till efter bara någon dag där hemma. Verkar som hennes hem är rena rama pelargonspat.
Här hemma blir det nu vita och röda pelargoner till hösten, gillar verkligen den riktigt röda härliga färgen och nu när det redan börjar bli mörkt vid niotiden på kvällen kan vi sannerligen behöva lite färgklickar. Vad tycker ni? 
Nu sitter jag och väntar på att IKEA-katalogen ska dimpa ner i brevlådan, för även om jag kikat på webbkatalogen redan så tycker jag det är mysigare att kunna bläddra i den riktiga katalogen. Jag och Herr J har bestämt oss för att bli kvadratsmarta här hemma, så i höst kommer jag bjuda på många lösningar för compact living i bloggen. Om man bor på 45 kvm måste man ta tillvara på varenda kvm :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så duktig på att skriva målande. Gillade verkligen meningen om att blommorna är på spa hemma hos mamma. Den meningen ska jag plocka fram om jag blir lite modfälld nån dag.

Kram T

Ullis sa...

vilket otroligt vackert foto på pelargonen, det borde du förstora och hänga på väggen!
Saknar dig syster!
Kram

Lantligt i smultronbacken sa...

Det där fina slagbordet är verkligen fint och kvadratsmart. Vi har ett slagbord i vårt stora vardagsrum men det är perfekt även där när man har gäster och vill ha ännu fler sittplatser.

Kram Teres

Anonym sa...

Hej min fina tös!
På väg hem på tåget från norrland blev det tid att skriva och läsa dina härliga inlägg och vackra bilder. Dina fina peelargoner ska jag plantera om i helgen, i större lerkrukor, och det kommer verkligen att ge dem ny fart. Jag får nog starta en hundblogg när hon kommer. Du får visa mig hur man gör. Kram mamma 21.31.