söndag 30 oktober 2011

Favoriter i köket





Fabrikens andra tema i höst är favoriter i köket. Denna veckan har jag satt igång med projekt "göra om vårt lilla kök till ett stort", vilket är ungefär lika knepigt som det låter. Det råder alltså ett visst kaos här hemma. Men man kan alltid rikta kameran åt ett annat håll, för trots kaos visst finns det favoriter i köket. Måånga favoriter. Idag bjuder jag er på ett urval. Mitt enkla basporslin (hopplock från bland annat GRANIT, Åhléns och ikea) tycker jag mycket om, så även den fina klockan pappa köpte oss i Sigfrid Rudbergs Diversehandel. Andra favoriter i köket är bakböckerna. Jag har faktiskt inte många kokböcker, men bakböcker har jag många. De har vackra bilder och layouter, dessutom är de enligt mig ofta lite mysigare att titta i än kokböcker. Må hända att jag är en gottegris, men kanske någon håller med mig? I början av veckan trillade senaste i samlingen ner i brevlådan, Hello cupcake! Precis så bedårande som jag hade hoppats på och jag bara längtar efter en lucka i det späckade schemat denna veckan, det är nämligen både en och två söta cupcakes jag vill testa på.
Favoriter som inte hamnade på bild; Herr J (det är inte hälften så roligt i köket när inte han är med), all mat (ja, jisses, maten!), den stora vackra griffeltavlan jag fick i födelsedagspresent,  och... och. Ja ni fattar grejen, listan är lång.
Nu är det marsch-pannkaka i säng. Imorgon väntar mycket plugg och lite möbelmålning. Senare i veckan ska vi förhoppningsvis åka iväg och köpa den nya soffan, det ser jag så mycket fram emot. Blir som en tidig julafton.

Hoppas ni haft en härlig helg och att ni får en riktigt bra start på veckan.

3 kommentarer:

Ullis sa...

Vad är et här! Har du gått och skaffat dig Leilas nya bok utan att jag inte vetat om det!!
Hoppas bli bjuden på något smarrigt ur den nästa gång jag kommer upp.
Kram syster

Lisbeth Williams sa...

Sitter här i soffan och gör en runtur bland Fabrikens alla fina kök. Va fint du har det!!! Vitt är bra som bas när allt annat är kaos ;-)
Ha en riktigt skön helg önskar din Fabrikskollega Lisbeth, med bloggen http://inredningsdesigner.blogspot.com/

Johanna Stålros sa...

underbara bilder! Kram Johanna