fredag 11 november 2011

Thank God It's Friday!




Oj va jag har längtat efter fredag denna veckan. Längtat efter att känna riktig fredagskänsla, kura upp i soffan, läsa tidning efter tidning och äta kaka efter kaka. Denna helgen ska jag frossa i julinspiration för nästa helg packar vi upp julen här hemma - ä n t l i g e n! Jag har förberett genom att göra en ny jullista på spotify, men jag får hårda blickar varje gång en låt råkar köras igång. Mmm, herr J tycker inte man ska göra något juligt alls förens 1:a advent, men det tycker jag. Därför introducerar jag lite halvjuliga grejor här hemma, för att värma upp honom lite. Häromdagen bakade jag mina favorithavrekakor med valnötter, russin och kanel. De smakar lite pepparkaka, men det låtsas jag inte om för herr J. Receptet finns i Två systrars söta och jag vill påstå att de är smått beroendeframkallande.
För att extra fredagskänsla skulle infinna sig köpte jag med mig en kvist av en hortensia och några vackert mörklila ranuklar från stan idag. Murrigt och mysigt.

Ha en riktigt härlig fredag!

Och förresten, vart tog fotoljuset vägen?

5 kommentarer:

Kari sa...

Mm, herlig fredagstemning hos deg. Kos deg og slapp av i helgen. Klem, Kari

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Ja, man får absolut börja smyga in julen. Även om nu inte alla fattar det. :-)
Själv ska jag smyga ner lite grann nästa helg. Man måste ju börja i tid för att bli färdig till 1:a advent, för inte vill man tillbringa hela den mysiga dagen med att pynta?

Kakorna låter helt underbart goda. Måste nog leta upp det receptet. Tror mamma har boken...

Ha en riktigt fin helg!

Farsan sa...

Jul och Johanna......jajaja:-)
Kram in lilla älskling
Farsan

Ullis sa...

Så fint det blev med tavlorna! De passar jätte bra ovanför nya fina soffan! Och en sådan där "mackapär" som man skriver bokstäver med funderar jag på om inte jag skulle önska mig i julklapp...
Ha det bra syster!
Ullis

mariaemb. sa...

Mums, de låter jättegoda. Ska provas vid tillfälle. :) Ranunklerna ser ju helt fantastiska ut! Vill ha!

Hoppas du haft en riktigt skön helg!
Kram Maria